Tietosuojadirektiivin 95/46/RY 29 artiklan mukainen reskisteriseloste / Finacc Oy
Rekisterinpitäjä
Finacc Oy (2995271-8) Erottajankatu 5 C , 00130 Helsinki
Kerättävät henkilötiedot ja niiden käsittelyn tarkoitus
Finacc Oy on yritys, joka tuottaa toimeksiantona erilaisia tilitoimistonpalveluita yrityksille. Henkilötietoja kerätään ja käsitellään Finacc Oy:n tilitoimistotoiminnassa sekä rekrytointiin tai työsuhteisiin liittyvässä viestinnässä ja markkinoinnissa.
Henkilötietojen kerääminen
Henkilötietoja kerätään ensisijaisesti henkilöiltä itseltään. He antavat omalla suostumuksellaan henkilötietonsa Finacc Oy:lle tai sen asiakasyritystensä sähköiseen tietokantaan. Palveluntarjoajat vastaavat rekisteriin tallennettavien tietojen teknisestä suojauksesta ja tietoturvasta. Lisäksi henkilötietoja voidaan kerätä esim. suosittelijoiden, verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien (Facebook- ja LinkedIn-ryhmät) kautta, tapahtumissa sekä henkilökohtaisissa tapaamisissa tai puhelinkeskusteluissa.
Finacc Oy kerää mm. seuraavia henkilötietoja:
- yhteystiedot (nimi, postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero) - syntymäaika, sukupuoli - työkokemus ja koulutus - kielitaito ja muut työhön liittyvät taidot - taustatietojen tarkastuksen tulokset (mm. luottotiedot, huumetestit, rikosrekisteri) - suosittelijoiden antamat tiedot - CV:n tiedot ja tiedot työhön liittyvistä pätevyyksistä
Kerättyjen henkilötietojen tallentaminen säilyttäminen, muokkaaminen ja luovuttaminen ja poistaminen
Finacc Oy:lle tallentuvat kaikki henkilön omalla suostumuksella itse antamat tiedot, heidän lähettämänsä CV sekä henkilökohtaisessa haastattelussa rekrytoijan tekemät arviot sekä se mitä tehtävää he ovat Finacc Oy:n kautta hakeneet.
Kerättyjen henkilötietojen säilyttäminen ja muokkaaminen Henkilötietoja säilytetään turvallisesti pilvipalvelussa. Paperiset tiedot ovat toimistossa suljetuissa kaapeissa, joihin pääsy on vain henkilötietoja käsittelevällä henkilöllä. Henkilötietoja käsitellään ainoastaan rekisterinpitäjän ohjeiden mukaisesti. Säilytämme avoimet työhakemukset ja tiettyihin työtehtäviin tulleet hakemukset 12 kuukautta viimeisestä kontaktipäivästä lukien. Henkilökohtaisissa haastatteluissa käyneiden hakijoiden ja rekrytointiprosesseissa mukana olleiden hakijoiden hakemuksia säilytän enintään 2 vuotta. Aika lasketaan hakemuksen viimeisimmästä henkilötietojen päivityksestä lukien. Henkilötietojen päivitykset ja muokkaukset tehdään henkilön omasta pyynnöstä ensisijaisesti konsultin toimesta.
Kerättyjen henkilötietojen luovuttaminen CV-tietokantaan tallennettuja henkilötietoja ja ansioluetteloita luovutetaan toimeksiantajille vain henkilön suostumuksella ja ennalta kerrottuun ja sovittuun asiakastilaukseen liittyen. Ennen tietojen luovutusta varmistetaan, että tallennetut henkilötiedot ovat ajantasaiset.
Tietoja ei luovuteta EU:n ulkopuolelle.
Kerättyjen henkilötietojen poistaminen Säilytysaikojen puitteissa sähköiset henkilötiedot poistetaan tietokannasta ja paperiset henkilötiedot toimitetaan tuhottaviksi lukitussa tietoturvasäiliössä. Henkilön omasta pyynnöstä kaikki hänestä kerätty tieto poistetaan välittömästi. Lisäksi rekrytointiprosessin päätteeksi mukana olleita hakijat kontaktoidaan ja heiltä tiedustellaan, haluatko he tietonsa poistettaviksi, vai säilytämmekö heidän tietonsa tulevia toimeksiantoja varten säilytysaikojen puitteissa.
Tiedonsaanti- ja siirto-oikeus Hakijalla on oikeus tarkistaa, nähdä ja oikaista tietonsa. Toimitamme tiedot kohtuullisessa ajassa, viimeistään kuukauden kuluttua henkilökohtaisesta pyynnöstä, siinä muodossa, kun ne ovat Finacc Oy:n rekisterissä.
SISÄINEN OHJEISTUS HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYÄ VARTEN
Henkilötietoja käsitellään asianmukaisesti lain edellyttämillä tavoilla.
Finacc Oy:n työntekijöillä on salassapitovelvollisuus kaikkeen siihen mikä liittyy henkilötietoihin ja kaikkiin tekemiimme rekrytointeihin laajemminkin.